דרעי הגיע לועדת הכספים וזכה לשבחים ומחמאות מחברי האופוזיציה

    "אני מקווה שזו סנונית ראשונה למהלכים נוספים להתמודדות הממשלה עם יוקר המחיה. בעיית יסוד במשק הישראלי הינה קיומו של מיסוי עקיף נרחב ונסתר במגוון רחב מאוד של מוצרים"
    איתי גדסי No Comments on דרעי הגיע לועדת הכספים וזכה לשבחים ומחמאות מחברי האופוזיציה
    "אני מקווה שזו סנונית ראשונה למהלכים נוספים להתמודדות הממשלה עם יוקר המחיה. בעיית יסוד במשק הישראלי הינה קיומו של מיסוי עקיף נרחב ונסתר במגוון רחב מאוד של מוצרים"
    8:07
    10.05.24
    נתי קאליש No Comments on "נס רפואי": האדמו"ר מביאלה ישוחרר מבית החולים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים והפריפריה אריה דרעי הציג הבוקר בפני ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני את הצעת החוק שלו להנחה של 17% בתעריפי התחבורה ציבורית.

    אף שהתנגדו למינוי לשר פנים, בירכו הבוקר (ב') חברי האופוזיציה בוועדת הכספים את שר הפנים, אריה דרעי, על המהלך החקיקתי שקידם להנחות בתעריפי התחבורה הציבורית.

    חברי הכנסת הביעו תקווה שהיוזמה היא מהלך פותח להנחות במוצרי צריכה ושירותים בסיסיים נוספים. ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), שבירך את השר אמר: "אני מקווה שזו סנונית ראשונה למהלכים נוספים להתמודדות הממשלה עם יוקר המחיה. בעיית יסוד במשק הישראלי הינה קיומו של מיסוי עקיף נרחב ונסתר במגוון רחב מאוד של מוצרים. לא חייבים להוריד מע"מ בהכרח אבל יש לטפל בסוגיית המיסוי העקיף. זה לא חכמה שהגירעון נמוך, כי זה נעשה על חשבון האזרחים".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לשר דרעי: "עם כאלה תשבחות תבוא כל יום לוועדת הכספים".

    השר דרעי אמר בדיון: "ההנחה בתחבורה הציבורית יש בה אמירה חברתית חשובה ונצרף אליה את ההנחות במים ובחשמל". עלות ההנחות בתחבורה הציבורית: 660 מיליון ₪ בשנה.

    בהצגת החוק במליאה אמר השר דרעי: ״מדובר בחוק חברתי מהמעלה הראשונה עבור כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, המשתמשת בתחבורה הציבורית. ההפחתה הזו תחסוך אלפי שקלים בחודש למשפחות, בעיקר בקרב האוכלוסיות המוחלשות ומשפחות ברוכות ילדים העושות שימוש רב בתח״צ.

    ״עמדתי על כך שההטבה הזו תעוגן בחקיקה כדי להבטיח את קיומה. המהלך הזה יוביל להגברת בשימוש בתחבורה הציבורית ויסייע בהפחתת יוקר המחיה. ״אני מודה לכל חברי הבית שהביעו תמיכה מקיר לקיר בחוק הזה״, סיים שר הפנים.



    0 תגובות